Yeni dünyanın yeni ofis kurgusu
“Tasarım sürecinde Sinoz Kozmetik’in renkli kurumsal yapısı ve doğallığa verdiği önem bizim için belirleyici unsurlardan birisi oldu. Kurumsal renkler arasında yer alan pastel ve yumuşak tonlar ofis genelinde kullanılarak, mimari geometride de yumuşak hatlar ve dairesel geçişlerle desteklendi. Doğallığa vurgu amacı ile ise sıcak ahşap tonları ve bitki kullanımını ön plana çıkarmaya çalıştık.” Mimar Umut Uzuner, projesini böyle özetliyor.
UDesign imzalı Sinoz Kozmetik ofisi, kendine has tasarım çizgisi ve dekorasyon anlayışıyla dikkat çekiyor. 2020’nin sonlarında yaklaşık iki ay süren tasarım ve uygulama çizimi sürecinin ardından başlayan saha çalışmaları 2021 baharında tamamlanmış.
“Projenin başlangıcından itibaren iki boyutta, binanın bize sağladığı ışık, yönelim gibi imkanları değerlendirmeyi ve müşterimizin kurumsal yapısına ve isteklerine uygun bir yerleşim hazırlamayı ön planda tutarken, üçüncü boyutta nasıl bir görüntü elde etmek istediğimizi de göz önünde bulundurmaya dikkat ettik.”
“Ofis hacminde görmek ve göstermek istediğimiz tasarımı iki boyutta aldığımız kararlarla kaybetmemek tüm projelerimizde olduğu gibi bu projemizde de önemli konulardan birisi oldu. Sonrasında üç boyutlu görselleştirme teknikleri ile ofisin nihai görüntüsü hazırlanıp sunuldu. Bu görüntüde de mutabık kaldıktan sonra yapmamız gereken tek şey, buna uygun malzemelerle, renklerle ve dokularla ilerlemek oldu. Malzeme ve ürün seçim aşamalarında da Sinoz Kozmetik ile hep omuz omuza ilerledik. Üç boyutlu görselleştirme aşamasında malzemeler tarafımızca bir ön seçimden geçmiş olan malzeme ve renkler, uygulama aşamasında numune sunumları ile doku ve görüntü açısından müşterimize de sunuldu.”
960 metrekarelik alana sahip bir ofis burası. Farklı alan bölmeleriyle daha kullanışlı bir hale getirilmiş görünüyor. Ofis bölümlendirmesi ve yerleşim planı çalışmaları aşamasında en çok dikkat ettikleri konu ise tüm projelerinde olduğu gibi Sinoz Kozmetik’in çalışma şeklini özümseyip onlara en uygun çözümü sunmak olmuş.
“Bunun için müşterimiz ile omuz omuza çalışarak onların istekleri ve bizim önerilerimizle oluşturulmuş melez bir yerleşim oluşturuldu. Ofise gelen ziyaretçilerin özellikle istenmediği müddetçe çalışma alanlarına geçmemesi amacıyla kafeterya gibi de kullanılabilir olan sosyal alan, iki görüşme odası ve bir toplantı odası giriş yakınlarına konumlandırıldı. Daha sonra çalışma alanları girişin sağ ve sol tarafında departmanlara ayrılmış odalar olarak sıralandı.”
Ofis bölümlendirmelerinde UDesign için en önemli şeylerden biri, her zaman çalışanları günışığına erişimi olmuş. Bu sebeple departmanlar bina cephesi tarafına konumlandırılmış, gün içerisinde sürekli kullanılmayacak olan destek hacimleri (toplantı odaları, stüdyo, tuvaletler, mescit gibi) bina çekirdeği etrafına yerleştirilmiş.
“Renk kullanımı ve yuvarlak hatlar proje konseptinin en önemli noktası. Sinoz’un doğal kimliğini vurgulamak ve ofise sıcaklık katmak için kullandığımız şoklanmış yosun ve yer yer ahşap uygulamalar ise projeyi benzerlerinden ayıran ve en içimize sinen dokunuş oldu.”
Girişten itibaren bizi karşılayan zemin, tavan ve duvarlardaki mumyalanmış yosun hatları ise bizi kapıdan alarak ofisin iç taraflarına doğru taşıyor. “Ofis alanları departmanlar için ayrılmış odalar içerisinde açık ofis alanları olarak tasarlanmıştır. Ofis içerisinde daha da ilerlediğimizde ise asistan bölümü, kurul toplantı odası ve yönetici odasından oluşan yönetim alanları bizi karşılamaktadır.”
“Sinoz’un kurumsal renklerinin yumuşaklığını geometrik formlara da taşımak istedik. Yuvarlak hatlar hem günümüz iç mimari trendlerinde önemli bir yer tutmakta hem de sinoz marka kimliğine yakışıyor. Konseptimizi pastellik ve yumuşak hatlılık üzerine oluşturduk.”
“Aynı zamanda ayrı bir girişi de olan bu bölümde ofisin genel renk konsepti sürdürülmüş fakat ton farklılıkları ve malzeme seçimleri ile daha ağır ve sofistike bir atmosferinin olması amaçlanmıştır.
Udesign Mimarlık olarak tasarladıkları bu projede Sinoz Kozmetik markasının en büyük isteği çalışanların keyifle çalışacağı, sosyal alanında vakit geçirebileceği ve kendilerini huzurlu ve mutlu hissedeceği, her meslekte olan iş stresini minimum yaşayacağı bir ofis tasarlanması olmuş. Renklerde çarpıcı ama yumuşak tonlar kullanılmış. Ofis projelerinde pek alışık olmadığımız türden bir dokunuş olarak.
“Şirketlerin kurumsal renklerini ofis içerisinde kullanmanın kurumsal dil açısından önemli olduğu her zaman düşünürüz, Sinoz’un kurumsal renkleri ise ofisin geneline yayılmak için çok güzel ve uygun, çalışma alanlarına adapte edildiğinde bile çalışanları yormayacak renkler. Bu sebeple girişten çalışma alanlarına, sosyal alandan tuvaletlere ve toplantı odalarına kadar her alanda kullandık. Giriş bölümünde karşımıza çıkan yeşil renk sosyal alanda diğer tonlar ve somon rengin katılımı ile devam ederken, toplantı odalarında çeşitli renkler ile ilerlemeyi tercih ettik. Çalışma alanlarında ise dikkat ettiğimiz ek bir konu giriş ve kafeteryanın renkli dünyasından az da olsa sıyrılarak, yine renkli fakat minimal bir tasarım üzerine tek bir somon rengin hâkim olduğu daha bir dile dönüştürmek oldu. Pastel renkler haricinde ofis genelinde krem ve açık tonlar kullandık.”
Tamamen şeffaf görünümlerle bölünmüş ve yeşil bitkilerle zeminlenmiş ofis fanusları var. Bu şekilde bir tasarımın amacı ise oldukça net: “Bu tip alanlar günümüzde ofis tasarımının globalde evrildiği açık ofis ve esnek çalışma alanları konseptinin bir sonucu aslında. Tüm pozitif yanlarına rağmen açık ofis düzeninde çalışırken kişiye özel alanları kaybetmiş oluyoruz. Bu şekilde küçük görüşme odalarını ofis geneline serpiştirerek kaybettiğimiz ihtiyaç duyulması anında kişisel alana dönüşebilecek, mesela kişisel bir telefon görüşmesi yapılabilecek, ya da birkaç çalışanın diğer iş arkadaşlarını rahatsız etmeden kısaca toplantı yapabilecekleri alanlar sağlamış oluyoruz.”
Sinoz Kozmetik CEO’su Yasin ÇÖREKÇİ
Çalışanlara öncelik tanıyan bir tavrı olduğunu biliyoruz Sinoz’un. Bu konuya birkaç örnek verebilir misiniz?
Yeni ofisimizde çalışanların sosyalleşebileceği alanların olmasına özellikle önem verdik. Kafe bölümünde çalışanların sosyalleşebileceği, kahve için günü değerlendirebilecekleri alanlar yarattık. Çalışanlarımız, yine ofisimizin her alanında farklı modüler yapıdaki toplantı odaları ile misafirlerini ağırlayabilir, toplantı yapabilirler. Kendilerini iyi hissedecekleri ferah bir çalışma alanına sahipler. Bulunduğumuz lokasyon sebebiyle çalışanlar işe başlamadan veya yemek molalarında ihtiyaçlarını AVM ortamında giderebiliyorlar. Sosyal alanların gerek ofis gerek ofis dışında yaygın olması çalışanların işe daha konsantre olabilmelerini sağlıyor.
Sinoz’un nasıl bir kitlesi var? Son yıllarda oldukça ön plana çıkan ürünlerin başarısının ardında nasıl bir çalışma tarzı yatıyor?
Hedef kitlemiz her daim bakımlı olmayı tercih eden kişiler, ağırlıklı 18-45 yaş arası kadınlar. Burada önemli olan profesyonel ürünlerimizin kullanıcıların sorunlarına odaklı olmasıdır. Kreatif ve pazarlama ekibimizin planlamaları ile doğrudan hedef kitle odaklı çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Bu da tüm metotlarla her anlamda duyulur ve bilinir olmayı sağlıyor. Amacımız her an sıcak iletişim halinde olmak. Ürünlerimizin fiyat performansları da vaatlerimizi yerine getiriyor. Bu da düzenli satın almaya itiyor.
Alışıldık ofislerin dışında çalışanların keyifli molalar verdiği bir ofis burası. Bu sizin için neden önemli?
Çalışanların özellikle yoğun kampanya dönemlerinde es verebilmeleri yenilenip devam etmeleri bizim için önemli. Sosyal bir çalışma alanı yaratarak, daha verimli bir iş gücü oluşturuyoruz. Kafe gibi alanları aslında beyin fırtınalarının yapıldığı noktalar olarak değerlendiriyoruz. Toplantılardaki kasvetli ortam yerine daha kayıt dışı fikir alışverişlerinin olduğu sosyalleşirken, yeni fikirlerin üretildiği alanlar oluşturuyoruz.
Bu ofis dekorasyonunda sizin için olmaz olmaz detay hangisi?
Kurumsal renklerimiz ile marka kimliğimizi ofisimizin her alanında yansıtmak istedik. Çalışanların misafirlerine göre tercih edebilecekleri farklı modellerde toplantı alanları olması da olmazsa olmazlarımız arasındaydı. Çalışma arkadaşları ile sosyalleşebilecekleri kafe bölümü ve sigara alanı da yine sosyal alanlar olarak olmazsa olmazlarımızdandı.
Hazırlayan GÖKÇE KARAMAN ÖNEMCİ
Fotoğraf İBRAHİM ÖZBUNAR