Tarihsel Mirasın Yansımaları
Kültürel Aktarımlar sergisini Brieflyart Yaratıcısı ve Yöneticisi Baran Curoğlu’ndan dinlemek istedik. Konsepti kısaca tanımlar mısınız? Bu tema fikri nasıl ortaya çıktı?
Brieflyart, kendi dilini net bir şekilde ortaya koyabileceği bir söylem yaratmayı hedefliyor. Bu yüzden; galerimizin ilk sergisinde salt bakışı değil, zihni ve sorgulamayı da harekete geçirecek “Kültürel Aktarımlar” başlıklı konseptle yola çıktık. Bu serginin tasarlanma süreci birkaç yıl öncesine dayanıyor. “Kültürel Aktarımlar” sergisi; tarihsel mirasın günümüz sanatçılarının eserlerinde nasıl belirdiğinin sorguladığımız bir sergi. Yaşadığımız coğrafyanın bizlere sunduğu farklı gelenek ve kültürel zenginliklere doğuyor, bu farklılıklardan hepimiz payımıza düşeni alıyoruz. Bu zenginlikleri çağımızın gereklilikleri ile harmanlayıp, yeni söylemler ortaya koyuyoruz. Kültür; geleneği öğreten aileden, coğrafyadan, tarihten, müzelerden, geçmişimizdeki tüm hazinelerinden beslenerek; bugünkü yaratıma kaynak oluşturuyor. “Kültürel Aktarımlar” sergisiyle, çağdaş sanatçılarımızın eserlerinde bu kaynakların izlerini arıyoruz.
Farklı üsluplardaki tam yedi sanatçının bir araya geldiği zengin bir sergi bu. Burada herkesin kendine has bakış açısı içinde ortak nokta nedir?
Bu yapıtlara; geçmişten gelen, günümüzde çağdaş yorumlanan, geleceğe aktarılan kültürel mirasın kaynakçaları demek en yalın anlatım olacaktır sanırım. Kültürel Aktarımlar Sergisi Nilgün Yüksel’in küratörlüğünde, kendisinin değerli katkılarıyla hazırlandı. Kendisinin başlıklarıyla her bir sanatçı ve yapıtı ayrı bir mirası aktarıyor. Ali Atmaca “Bilinç Sezgi/ Form, Renk, Ritürel” ile Bubi “Kültür Ne Anlatır/ Kafes, Arka Pencere, Öteki” ile Horasan “Amorf/ Hakikat, Sezgi, Akış” ile Hüsamettin Koçan “Şamanın Yolculuğu/ Uzak Yakın, Masallar, Söylenceler” ile Meriç Hızal “Zamanın Ruhu/ Hava, Su, Ateş, Toprak” ile Onay Akbaş “Zaman Sıçramaları/Tarih, Bellek, Şimdi” ile Şenol Yorozlu “İroni/ Kavram, İmge, Dil” ile katılıyor.