Eklektik deneyim

Mimar Ece Abdioğlu, mekandan mobilya ölçeğine kadar zamansız tasarım sunabilen ve süreç içinde dönüştürülebilir mekanlar üretmeyi amaçlayan bir tasarımcı. Fenerbahçe’de bir araya geldiğimiz Abdioğlu ile son projesini geziyor ve sözü ona bırakıyoruz.

Mimar Ece Abdioğlu

“Fenerbahçe mevkiinde yeni yapılanma ile birlikte inşa edilmiş iki bloktan oluşan beş yıllık bir sitedeyiz. Yedinci katta konumlanan apartman dairesi 300 metrekare ve dört odalı. Bu evde ikiz bebekleri olan Filiz & Tansu Çınar çifti yaşıyor,” diye anlatmaya başlıyor Abdioğlu…

Mekanda bütünlüğü devam ettirmek adına televizyon duvarında duvar rengi, dokulu lambri altında özel imalat mermer bazalı bir ünite düşünülmüş. Soldaki Eames koltuk ve pufu Luizz Mobilya’dan, üçlü orta sehpa grubu Four & More’dan, orta sehpa üzeri dikenli mum ve gri seramik vazo Dot Concept Store’dan alınmış. Sağdaki turkuaz kadife kanepe ise özel üretim. Yastıklar Atölye 11’den, tül perdeler Göktürk Persan’dan, fon perdeler Belle Maison’dan seçilmis. Soldaki tablo Hikmet Çetinkaya’ya ait.

“Aynı binada üç odalı bir dairede oturan çift, ailenin büyümesiyle birlikte dört odalı daireyi satın almışlar. Altı aylık şantiye sürecinin sonunda ev sahipleri Haziran 2021’de bu eve taşındı. Ev aslında yeni bir ev idi ve kısa bir süre bir başka aile oturmuştu. Bununla birlikte yeni apartman daireleri fabrikasyon bir ruha sahip. Belki de bu işimizi kolaylaştırıyor ve dekorasyona bir ruh kazandırmaya açık hale getiriyor.”

Yemek masası ahşap heykeltraşı Ayhan Tomak tasarımı. Bej deri döşemeli Kennedy sandalyeler Atölye Başka’dan. Çiçekler Yunus Karma’dan, seramik vazo Leta Seramik’ten tercih edilmiş. Sarkıt aydınlatma Fem Aydınlatma’ya yaptırılmış.

“Özellikle salonun ferahlığı, yaşam alanı olması nedeniyle çok büyük önem taşıyordu. Ana giriş ile salonun bütünlüğünü sağlamak için katlanabilir komple şeffaf camdan bir kapı tasarladık. Salondaki bütün boşluklar niş ve dolap olarak kullanıldı. Bütünlüğün ve sakinliğin korunabilmesi için duvarlar, lambriler ile tamamlandı. Yemek alanında gizli dolapları ayna kapaklarıyla kamufle ederek derinliği sağladık.”

Mutfak masası üzerindeki ayaklı cam servis Paşabahçe’den seçilmiş.

“Yine koltuk seçimimizi yaparken hazeran ve ince kol detayı tercih etmemiz, ferah bir alan yaratmamızda çok önemli etken oldu. Evin tamamında kapılar duvar içi sürgü kapı haline döndürülerek alandan büyük bir tasarruf sağlandı.”

Televizyonun sağındaki beyaz büst Dot Concept Store’dan seçilmiş.

Salon tasarımında doğallığı ön planda tutmak için bir Ficus ile tasarım tamamlanırken dekorasyonda bohem parçalar kullanılmış. Abdioğlu, yaşayan ve yaşanabilir bir ev yaratmak istemiş. “Ev sahibinin büyük tutkunu olduğu yüksek tavanlı klasik Fransız apartmanlarının iç mimarisi, en büyük esin kaynağımız oldu. Evin Fenerbahçe’de bir yeni yapı apartman dairesi olmasına rağmen, yüksek tavana sahip olması bizim için büyük avantaj oldu. Renk seçimleri yapılırken tamamen sade ve dingin bir palet kullanıldı.”

Niş içindeki rafların alt bölümündeki bakır hamam çantası Diyarbakır’dan alınmış.

“Örneğin; ahşap koyu renk parkeler tamamen meşe rengine döndürüldü. Evin tamamında yumuşak geçişler ve dinginlik sağlayabilmek için daha açık tonlarda sade lambriler kullanıldı. Genel ton-sür-ton halinin yakalanması adına yine sandalye koltuk gibi seçimlerde krem ve bej tonlara ağırlık verildi.”

Orta sehpa üzeri cam vazo ve televizyonun sağındaki beyaz büst Dot Concept Store ürünlerinden.

“Çarpıcı renkleri sevdiğini belirten ev sahibinin isteği doğrultusunda mekana canlılık ve karakter verecek bazı parçalar ile bu dinginliğe karakteristik bazı dokunuşlarda bulunmayı hedefledik. Salon oturma bölümü için rahatlık ön planda tutuldu ve tavan spotları tercih edilirken yemek bölümünde dönem esintisini yakalayabilmek amacı ile pirinç ve el yapımı camlardan oluşan aydınlatma özel yaptırıldı. Niş içi raflarda gizli led aydınlatmadan faydalandık.”

Mutfak dolapları ve ahşap oyma ayaklı masa özel üretim. Şeffaf sandalye Kartell marka. Murano sarkıt aydınlatma ise Öztaş Aydınlatma’dan tercih edilmiş. Tezgah duvar seramikleri Ceramica Sant’Agostino markasına ait ürünlerden. Evin genel dinginliğini ve aydınlığını sağlamak adına zeminde Seranit’ten alınma beyaz beton görünümlü seramik tercih edilmiş.

“Mutfakta ise tavana kadar dolap tasarımı, ara geçişi alın seramikleri, voglu büyük boy ocak, mini ada, şeffaf sandalyeler, ankastre dondurucu ve buzdolabı kullanımı, özel kitchenette tasarımı ile yaklaşık 13 metrekarelik bir mutfağın çok daha işlevsel bir hal alması sağlandı,” diye detaylıca bahsediyor.

“Mutfak için geçişlerin yumuşaklığına odaklandığımızdan ithal Murano aydınlatma tercih edildi.”

“Genel anlamda evin planında köklü değişiklikler yapılmadı. Ama yapılanlar arasında mutfağı daha kullanışlı hale getirmek için kapı ve duvarlarının yıkımı, tezgah yönünün değiştirilmesi, hem ana banyo hem de ebeveyn banyoları duvarlarının yıkılıp yeniden planlanması var.”

Hurmaların durduğu seramik çanak Dot Concept Store’dan seçilmiş.

“Yatak odasında dolap alanını geniş tutabilme ve daha ferah bir ortam yaratabilme adına mini bir giyinme alanı ile tasarlandı. Nervürlü camdan kapılar ve çift taraflı yüksek aynalar ile hem kullanışlı, hem de derinlik hissi uyandıracak şekilde uygulandı.”

Ebeveyn yatak odasındaki çalışma masası Ece Abdioğlu tasarımı özel bir mobilya. Safari sandalye Ebru Karakoç tarafından tasarlanıp üretilmiş.
Yatak ve komodinler Ece Abdioğlu tasarımı özel olarak yaptırılmış. Keten yatak tekstilleri Zara Home marka. Yastıklar Fine Room Living ve Zara Home’dan tamamlanmış. Yatak başındaki tablo Asım İşler’e ait. Sarkıt aydınlatma Şişhane’den alınmış. Perdeler Göktürk Persan mağazasından.

“Ebeveyn odada sarkıt, aplik ve tavan aydınlatma kullanıldı. Perdelerde natürel jüt kumaştan fon perdeler yapıldı.”

“İDEAL DEKORASYON, KİŞİDEN KİŞİYE ÇOK DEĞİŞKENLİK GÖSTERİR. KULLANICININ İÇİNDE KENDİNİ AİT HİSSEDEBİLMESİ VE MUTLU OLMASI GEREKİR.”

Banyodaki lavabo ünitesi özel yapım detaylardan biri. Armatürler Vitra’dan, aplikler Hedef Aydınlatma’dan seçilmiş.

“İkizlerin odasında hayal gücüne dokunmak ve masalsı bir ortam yaratmak istedik. Salon ve odalarda lamine parke, koridor ve mutfakta beton görünümlü seramik, ebeveyn banyo zemininde mermer tercih edildi. Evi olabildiğince yalın bırakmak ve o ferahlığı yaşatmak icin salon oturma alanı dışında halı kullanmadık. Salondaki tercihimiz tabi iki el dokuması bir halı idi, gri tonlarda vintage bir eskitme Kayseri halısı ile salonumuz tamamlandı.”

Çocuk odası mobilyaları özel tasarımlardan biri. Sarkıt aydınlatma Bouffe Clouds’tan, oyuncak at Racuun’dan, perdeler Göktürk Persan’dan, orman desenli duvar kağıdı Designmixer’dan seçilmiş.
Banyo lavabo mermeri Projectthinstone’a özel olarak yaptırılmış. Armatürler Vitra’dan seçilmiş. Çiçekli duvar kağıdı Designmixer tasarımı. Duş içindeki Porcelanosa zemin seramikleri Yütaş’tan tercih edilmiş.

Evde sanat olmazsa olmaz diyen Abdioğlu, “Hatta mobilya tercihlerinde bile bunu yansıttık. Yemek masası için değerli ahşap sanatçımız Ayhan Tomak ile çalıştık. Duvarlarda Diyarbakırlı Tahsin, Asım İşler, Levent Karaduman, Ziyad Sultanov, Hikmet Çetinkaya gibi değerli sanatçıların eserleri yer aldı.”

Ev girişindeki dresuar, Tibet eski kapı pervazlarından yapılmış bir ürün. Bakır ayna Tiftix’ten, dresuar üzerindeki Afgan çorbalık Eski Ambar’dan alınmış. Pufların tasarımı ve uygulamasında Aslı Baysan ile çalışılmış.

“Alışverişte tek bir noktaya odaklanmak yerine farklı yerlerden mobilya ve aksesuarlar toplanıp uyumu ve huzuru yakalamaya çalıştık. Yemek masasında mekanı daha ferah tutmak adına cam tabla tercih ederken, organik formda heykelsi bir ayak üretme fikri doğdu. Çınar evinin hikayesiyle tamamlayıcı olması ve aileyi
temsil etmesi adına Ayhan Tomak ile görüşülüp bir ağacın dallarına benzer olarak yemek masa ayakları
özel tasarlanıp uygulandı. Özetle; yeni yapılardaki kullanım ve depolama alanının yetersiz olmasından
ötürü bu evin işlevsel potansiyelini maksimumda tutmak en önemli hedefimdi. Şu sıralar bir mağaza ve
ev projesi üzerinde yoğunlaşmış vaziyetteyim. Bunlarla beraber kendi ofisimi gerçek hayata geçiriyorum.
Yeni başlangıçların olduğu heyecanlı bir döneme giriyorum.”

Yapım RANA KORGÜL

Fotoğraf BURAK TEOMAN

Yorum yaz